نگاهی به فیلم «نویسندگانِ آزادی»

دریافت متن «نگاهی به فیلم نویسندگان آزادی»

کارگردان: ریچارد لاگِرِیْوْنیس(۱)Richard LaGravenese
سال تولید: ۲۰۰۷
زمان: ۱۲۰ دقیقه
ژانر: داستانی ـ زندگی‌نامه ـ جنایی

خلاصه فیلم:

معلمی به نام اِرین گرووِل، تصمیم گرفته است معلمِ دبیرستانی شود که دانش‌آموزانِ آن، بی‌انگیزه، خشونت‌طلب و اهلِ جرم و جنایت‌ اند. ارین گرووِل، با آرزوها و خیالات بسیار، وارد مدرسه‌ می‌شود تا به بچه‌ها کمک کند، اما قضیه به این سادگی‌ها نیست. دانش‌آموزانِ سیاه‌پوست، سفیدپوست، آسیایی و لاتین‌تبار از محله‌های عجیب‌و غریب، به این مدرسه می‌آیند و هر کدام‌شان از سایر نژادها و گروه‌ها متنفر اند. البته یک نفر هست که بیش‌تر از همه، متنفر اند: ارین گرووِل، معلمِ لوس ادبیات!

حالا ارین به این می‌اندیشد که چه کار باید بکند …

نکاتی درباره‌ی فیلم:

نویسندگان آزادی(۲)Freedom Writers، داستان معلمی است که تغییر می‌کند و تغییر می‌دهد. او در ابتدا، در ذهنِ خود، تصویری خیالی از دانش‌آموزان منضبط و درس‌خوان دارد و فکر می‌کند که با تکنیک‌ها و مهارت‌های خلاقانه‌اش می‌تواند دانش‌آموزان را به خود جلب نماید اما با مقاومتِ شدیدِ بچه‌ها روبرو می‌شود. دانش‌آموزان حاضر نیستند به معلمی گوش سپارند که شرایط و دردهای واقعی آن‌ها را نمی‌فهمد.

ارین نمی‌تواند با لبخندهای سطحی‌اش به عمقِ روحِ دانش‌آموزان‌اش راه یابد. او باید خیلی چیزها را تغییر دهد: شخصیت‌اش را، مطالب و محتواهای درسی را، شیوه‌ی سپری کردنِ اوقات فراغت‌اش را و خیلی چیزهای دیگر.

«نویسندگان آزادی»، شبیه به حماسه‌ای گروهی است؛ حماسه‌ای که در آن، معلم و دانش‌آموزان، هر دو جستجوگر و در حالِ آموختن هستند. خشونت، قدرنشناسی، کمبود بودجه، همراهی نکردن مسئولان بالادستی، فشارها و مسائل شخصی و خانوادگی و …؛ این‌ها هفت‌خانی اند که قهرمانانِ قصه با آن روبرو هستند.

این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن، می‌توانید به سایت «بنیاد آموزشی نویسندگان آزادی» مراجعه کنید؛ به آدرس:  www.freedomwritersfoundation.org

پاورقی[+]

دیدگاهی در مورد این مطلب دارید؟ برای ما بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *